Saturday, June 11

Aku Kurus !!!!!!!

         Assalamuaikum

Aku sangat bertuah sebab dikurniakan keluarga yang sangat memberikan sokongan, tak kira lah ayah ke umi ke adik...jadi oleh kerana aku telah mengeluarkan hasrat mahu turunkan berat badan, dengan segera mereka-mereka di rumah selalu mengeluarkan arahan membuat sesuatu contohnya umi yang selalu mengarahkan ambil barang walaupun lah barang tersebut hujung kaki umi je...ayah yang selalu mengarahkan aku ganti umi pergi pasar dan teman amat jadi goolkeeper...dooo...


Hari ini, ayah gerak  aku dari tidur jam 7 untuk pergi jogging..awal gila seh!!!!
ye lah..selalu kalau weekend je lepas solat subuh, aku terus angkat selimut,kunci pintu bilik dan buat-buat pekakkan diri...lepas tu tido la..keje apa lagi..korang camtu jugak kan,tak  yah tipu..hahaha


Lepas habis joging,baru je jejak kaki kat porch rumah, umi suruh kutip sampah kat taman pulak..aku pun pergilah buat..nasib baik lah sikit je..kalau banyak mahu aku hempuk belakang amat..yela,semua sampah bekas plastik coklat dia punya..siapa lagi yang makan choki-choki kat rumah selain dia. amat DOMOK..huuuu...naya betul


Kemudian,

Umi : Sakinah kamu pergi kedai Cik Suria kat depan, beli kicap,sabun dan blablabla
Aku : Orite,bak kunci keter (senyum lebar ..harap dapat pandu keter umi..muahaha)
Ayah: Kenapa pulak,kamu jalan kaki sudahhh....kata nak kurus,exersice..
Aku : Haa!!!!


Tak nak lebih drama aku pergilah dengan amat dan luqman











Lepas tu , sebagai upah aku belilah adik Amat dan Luqman air sebab sama-sama berpanas terik dengan aku..sobsob..='(






                                           


Bila sampai rumah...............................




                                 


                                         
 

Dah tak sanggup nak jalan,dorang pun tersadai tepi kereta da...
dan aku pulak..



                                           

Lantak ko lah gambar, malas aku nak edit..nampak lah sikit muka penat aku lepas jalan kaki hampir setengah kilometer dalam tengah-tengah panas....










Ps : gmbar aku sekeping je sebab aku kena jaga adik..Amat dah lah suka melintas jalan macam ayam,tak pandang langsung kiri kanan

No comments: